بسته بندی میوه ها و سبزیجات تازه
بسته بندی میوه ها و سبزیجات تازه یکی از مراحل مهم در سفر طولانی و پیچیده از رشد تا رسیدن به دست مصرف کننده است. کیسه ها، جعبه، انواع سبدها، کارتن، ظروف برای جمع آوری فله ای و ظروف پالت، ظروف راحت برای حمل و نقل، انتقال و بازاریابی محصولات تازه هستند. بیش از ۱۵۰۰ نوع مختلف از ظروف بسته بندی استفاده می شود و این تعداد همچنان رو به افزایش است. این تعداد و تنوع بالا از ظروف باعث شکل گیری مفاهیم و صنایع جدیدی در بخش بسته بندی شده است. اگر چه به طور کلی در بخش صنعت این توافق وجود دارد که ارسال های کانتینری یک راه برای کاهش هزینه است، اما در سال های اخیر روند فعالیت به سمت طیف گسترده ای از بسته بندی ها با شکل ها و اندازه های مختلف، متناسب با نیازهای متنوع عمده فروشان، مصرف کنندگان و خریداران مواد غذایی کشیده شده است.
بسته بندی ها و مواد بسته بندی هزینه های قابل توجهی را در بخش تولید پرداخت می کنند. بنابراین مهم است که افراد بسته بند، حمل کنندگان، خریداران و مصرف کنندگان، درک روشنی از گستره وسیع بسته بندی ها داشته باشند. تمام این فرآیندها نقش مهمی در زنجیره تأمین محصولات کشاورزی دارند.
در این مقاله به برخی از انواع مختلف بسته بندی و استفاده ها و مزایای ظروف بسته بندی پرداخته می شود.
چرا ظروف بسته بندی تولید می شوند؟
درصد قابل توجهی از شکایات تولید کنندگان و مصرف کنندگان بخاطر شکستن ظروف به علت طراحی ضعیف یا انتخاب و استفاده نامناسب از آن ها اتفاق می افتد.
نکات بسته بندی
قابل بازیافت و تجزیه پذیر
تعداد زیادی از بازارهای صادراتی سراسر جهان دارای محدودیت های دفن زباله و همچنین دسترسی محدود به مواد بسته بندی هستند. در آینده ای نزدیک تقریباً همه بسته های تولیدی قابل بازیافت یا تجزیه توسط محیط ریست خواهند بود. بسیاری از خریداران محصولات تازه نیز کسانی هستند که بیشتر به مسائل زیست محیطی توجه دارند.
تنوع
تمایل به این سمت است که بسته های فله برای تولیدکنندگان و خریداران عمده فروشی و بسته های کوچک برای مصرف کنندگان استفاده می شود. در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ اندازه و سبک مختلف بسته بندی تولید می شود.
درخواست فروش
طرح های گرافیکی با کیفیت بالا به طور فزاینده ای جهت افزایش تقاضای فروش مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ چند رنگی، علامت های متمایز و آرم ها و لوگو در حال حاضر بسیار رایج است.
عمر مفید
بسته بندی مدرن به صورت سفارشی برای هر کالا می تواند طراحی و تولید شود تا طول عمر محصول را افزایش و ضایعات را کاهش دهد.
مهار کردن محصولات در ظروف
ظرف بسته بندی باید این ویژگی را داشته باشند که محصول قرار گرفته در ظرف، کمترین فضای هدررفت داشته باشد، بطوری که حمل و نقل و توزیع آن راحت انجام گیرد. محصولات تولیدی کوچک که کروی یا کشیده هستند (مانند سیب زمینی، پیاز و سیب) ممکن است با استفاده از انواع اشکال و اندازه های مختلف بسته بندی شوند. با این حال، بسیاری از محصولات تولیدی مانند مارچوبه، انواع توت ها و یا میوه های نرم ممکن است نیاز به ظروف مخصوصی داشته باشند. بسته های تولیدی که معمولاً توسط دست منتقل می شوند، دارای محدودیت وزنی هستند. اما بسته های فله ای که توسط لیفتراک نقل می شوند می توانند تا وزن های بالا داشته باشند.
محافظت
بسته بندی باید محصول را از آسیب های مکانیکی و شرایط محیطی در هنگام دست زدن و توزیع محافظت کند. برای خریداران، محصول پاره شده، دندانه دار و یا بسته های فرورفته نشان دهنده عدم مراقبت از محصول در هنگام جابه جایی است.. ظروف تولیدی باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند در برابر بسته شدن، ذخیره سازی و حمل و نقل به بازار مقاومت کند.
از آنجا که تقریباً بیشتر بسته های تولیدی روی پالت قرار داده می شوند، ظروف باید ظرفیت انباشتگی کافی برای مقاومت در برابر خرد شدن در دمای پایین و رطوبت بالا را داشته باشند. ، بسته های سبک وزنی که با دست زدن یا رطوبت به راحتی آسیب می بینند، توسط تولیدکنندگان یا خریداران مورد استقبال قرار نمی گیرند.
برای رسیدن به بازارهای صادراتی، ظروف باید مقاوم تر و محکم تر باشند. محصولاتی که از راه هوایی منتقل می شوند نیاز به بسته بندی ویژه، اندازه مناسب و عایق بندی دارند.
آسیب های ناشی از کنترل ضعیف محیطی در طی بارگیری و حمل و نقل یکی از علل اصلی رد محصول و عدم رضایت مصرف کننده و مشتری است.
هر میوه و سبزی تازه نیازهای خاص خود به درجه حرارت، رطوبت و ترکیب گاز محیطی دارد. ظروف تولیدی باید به حفظ شرایط محیطی مطلوب جهت طولانی تر شدن عمر مفید محصول کمک کنند. این ممکن است شامل مواد ویژه ای برای کاهش سرعت از دست دادن آب، مواد عایق برای جلوگیری از گرما، یا طراحی آسترهای پلاستیکی که بتواند عطر و طعم و اکسیژن و دی اکسید کربن را حفظ کنند.
اطلاعات شناسایی
ظروف بسته بندی باید اطلاعات شناسایی و اطلاعات مفیدی در مورد محصول ارائه دهند. به طور معمول (و ممکن است در بعضی موارد لازم باشد) اطلاعاتی همچون نام تولید، نام تجاری، اندازه، درجه، تنوع، وزن خالص، شمارش، رشد، حمل و نقل و کشور مبدأ ارائه می شود. همچنین برای پیدا کردن اطلاعات موجود در بسته های تغذیه، دستور العمل ها و سایر اطلاعات مفید که به طور خاص برای مصرف کننده استفاده می شود، نیز آورده می شود. شده است. در بازاریابی مصرف کننده، ظاهر بسته تبدیل به بخش مهمی از نقطه فروش شده است.
ادویه جات فوق العاده
فروش محصولات کشاورزی از طریق اینترنت
اطلاعات کلی در مورد شترمرغ